Sporplaner


På 1882-sporplanen er der spor mellem teglværket og "ladepladsen". Sporet står i forbindelse med læssevejen via en drejeskive og passerer overkørslen på vej mod ladepladsen ved fjorden. På 1889-sporplanen er der møbleret lidt om lidt om: "Havnebanen" har nu sit eget spor og der er etableret en sammenhængende jernbaneforbindelse mellem DSB's spornet og teglværket via drejeskiven. Mon ikke sidstnævnte forbindelse har været normalsporet?


Arkiv: Landsarkivet for Nørrejylland, TTDSB-100A, Danske Statsbaner, Baneafdelingen, 2. og 3. Distrikts Banetjeneste, 1872-1973 Journalgruppeordnede sager, 1899, 1919, A Broer, div. sager - O Broer, div. sager, BB-23/Thomas Boberg Nielsen. Sporplanen kan ses i højere opløsning her.

Arkiv: Landsarkivet for Nørrejylland, TTDSB-100A, Danske Statsbaner, Baneafdelingen, 2. og 3. Distrikts Banetjeneste, 1872-1973 Journalgruppeordnede sager, 1899, 1919, A Broer, div. sager - O Broer, div. sager, BB-23/Thomas Boberg Nielsen. Sporplanen kan ses i højere opløsning her.

Asger Christiansen skriver på jernbanen.dk den 2. april 2017:





___________
Noter: Se her.