Skovlunde (Frederiksberg-Frederikssund)


Punktnedslag:


3. oktober 1948: "Skovlunde B & S (Sko) ⧗"259)
15. maj 1949: "Skovlunde B & S (Sko) ⧗"260)
2. oktober 1949: "Skovlunde B & S (Sko) ⧗"261)


31. maj 1964: "Skovlunde T & S (Sko) ⧗"610)
18. november 1966: "Den 18. november [1966] blev 2. hovedspor Ballerup-Skovlunde taget i brug - og strækningen er nu dobbeltsporet mellem to "enkeltsporede" stationer, hvilket har givet nogle signalmæssige problemer. (...). Skovlunde er nu togfølgestation - (understation, der senere vil blive fjernstyret fra Herlev) - og derfor udstyret med fremskudte signaler og ind- og udkørselssignaler.258)


Geodatastyrelsen "1901-1945."

Vestlige ende af Skovlunde billetsalgssted & sidespor. Billedet angives at være fra 1949. På dette tidspunkt var Skovlunde billetsalgssted & sidespor og strækningen var enkeltsporet. Det er hovedsporet Ballerup-Herlev øverst og sidesporet nederst. Ballerup ligger til venstre og Skovlunde til højre. Billedet kan ses i højere opløsning her. Arkiv: Det Kongelige Bibliotek.







___________
Noter: Se her.